כחלון: "נפתור את משבר הדיור ונוודא שבעוד כמה שנים לא יהיה משבר חדש"

    שלום בידרמן No Comments on כחלון: "נפתור את משבר הדיור ונוודא שבעוד כמה שנים לא יהיה משבר חדש"
    23:38
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on מתארגנים לקראת חג השבועות? ב'מקס סטוק' תמצאו הכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קבינט הדיור אישר היוםאת הצעת שר האוצר, ח"כ משה כחלון, להכרזת 7 מתחמים מועדפים לדיור בישובים: רמת גן, קרית אתא, באר יעקב, קצרין, אופקים ושפרעם.

    סך כל יחידות הדיור בתכניות אלו עומד על 28,800 יח"ד. מתוך יחידות דיור אלו יוקצו בכל מתחם ומתחם גם יחידות דיור לטובת שכירות לטווח ארוך. בנוסף למגורים כוללות תכניות אלו גם שימושי מסחר ותעסוקה אשר יתמכו בתוספת יחידות הדיור בישובים אלו, חיבורים תחבורתיים הנדרשים לישובים, שטחי ציבור אשר ישמשו את יחידות הדיור החדשות ועוד.

    משמעות ההכרזה היא שניתן יהיה לקדם ולאשר תכניות במתחמים אלו במסלול תכנון ייעודי וממוקד, באמצעות הועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל).

    עם החלטה זו והעברת התכניות במתחמים אלו לטיפול הותמ"ל, תטפל הוועדה ב- 43 תכניות הכוללות כ-130,000 יח"ד בכל רחבי הארץ. יחידות דיור אלו יאושרו בלוח זמנים מהיר ובהליך יעיל על מנת להגדיל את המלאי התכנוני של יחידות הדיור במדינה.

    "אנחנו נפתור את משבר הדיור ונוודא שבעוד כמה שנים לא יהיה משבר חדש. משבר הדיור החמור שאנחנו חווים היום התחיל בגלל חוסר תכנון מספיק של דירות.

    אנחנו נצליח לפתור את משבר הדיור אבל האחריות שלנו היא לתכנן היום בשביל הדורות הבאים מדאגה למדינה ועתיד הילדים שלנו. אנחנו נתכנן מלאי משמעותי של דירות ונוודא שעוד כמה שנים לא יהיה כאן משבר דיור חדש. את הפירות של כ- 30,000 דירות שהוכרזו היום יקטפו בעוד מספר שנים אזרחי המדינה."



    0 תגובות